tisdag 4 augusti 2020

Drottning Ranya.


Det är faktiskt bara tisdag ännu, för det mesta har jag hela dagen tänkt att det är onsdag! Trevligt. Onsdag alltså i morgon. En barnaskara kom hit på eftermiddagen. Pysslade så det stod härliga till. Jag har fortfarande röda kinder av det riktigt roliga, klipp, lim, fantasi. Den som var minst intresserad, han var ju här igår, var i sitt esse. Han kunde ju en massa finesser och fick tipsa och visa. Nu återstår då köksbordet och golvet att återställas till sin forna prakt, jag ville att de inte plockade undan denna gång, jag skulle ju fortsätta tillverka vad som helst.
Men det orkar jag inte. Inte ikväll. Två nätter utan sömn känns nu. 


Här på bordet är det gudagott att vara. Känner mig som en drottning. Jag har bra utsikt och kan hålla koll så jag inte missar något. En valp, Vilda, sprang runtrunt här på gården med mig och Sesian idag och med ålderns rätt (? vadå inte är jag gammal, säger så bara) ville jag ha en åskådarplats en stund.
Visst ska hundar vara på borden i alla hem... 

2 kommentarer:

  1. Åh, vad kul det låter när du pysslar med barnbarnen! Vi fick ju pyssla lite med våra små barnbarn när de var nere i Skåne och hälsade på förra veckan, så mysigt!
    Visst ser Ranya drottninglik där hon ligger och har koll på allt!
    Kram till dig, Monica

    SvaraRadera
  2. Finaste Ranya, gammal i gården och givetvis drottningen.
    Härligt för barnbarnen att ha dig som älskar att pyssla. Känner igen det sedan mina var mera i pysselåldern än vad de är nu. Men jag pysslar ändå.
    Kram

    SvaraRadera