tisdag 11 augusti 2020

Måste inte, utan vill.


Jag är trött just nu, skönt trött.

Sonen kirrade tvättmaskinen, vilken lyx att den fungerar igen. Att släpa, lyfta denna tunga sak i bilen (ryms den ens?) kändes övermäktigt. Alltså att föra den till reparation i stan. Men, så enkelt för den som kan, inte vet jag vad han gjorde och inte vill jag veta 😂 behöver inte, måste inte. Tack och lov. 

I kväll ska jag sticka, har haft paus med det en tid igen. En tröja skulle vara klar tills i dag, men nej. Jag behöver inte, måste inte. Den blir klar då den blir. Visst låter det bra? 

Haft barnbarnsällskap i ett par dagar pga jobb som börjat för föräldrar. I skarven mellan sommarlov och skolbörjan alltså. 

Höstfibblan, den kämpen, klarar sig t.o.m. utan jord, växer direkt ur asfalten ser det ut som. Sammalunda med flera andra växter. Jag tycker det är fantastiskt hur hoppet finns, och det lyckas, trots små förutsättningar. 

Och nu ska jag sticka på en tröja, en stund.

3 kommentarer:

  1. Det är rofyllt att sticka och dessutom får någon något varmt på sig när det blir klart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hurra för söner, som fixar tvättmaskiner! Vi har inga söner, men svärsöner är bra dom också!
    Sticka ska man bara gör när man har lust! Och i det väder vi har just nu, behövs inga stickade tröjor. Men jag får sådan lust att sticka, när du skriver om det...
    Visst kan man förvåna sig över växter ibland! Utan skötsel och vattning, så bara står den där och blommar!
    Må så gott, kramar, Monica

    SvaraRadera
  3. Tackolov för söner, de är så användbara :-)
    Intressant att han tog med sig tvättmaskinen och inte fixade den på plats?
    Stickar du tröjan till en liten eller stor?
    Kram i värmen <3

    SvaraRadera