måndag 3 augusti 2020

Regnigt.

"Måndagen gick bra. Förstås kunde Herr Husse ha tagit mig på långpromenad så länge solen sken på dagen och inte på kvällen då det igen störtregnade. Men man får ha honom som han är. Envis och enligt sitt. Jag hittade många blåbär, det kan ni se under min nos. Att jag varit i regn kan ni se på min päls."

Detta var Sesians funderingar och jag håller med henne. Inte jättekul i regnet. Själv fick jag äran att få rå om en blivande skolelev i kväll. Han kanske hade ställt in sig på ngn form av Ipadspel. Men icke ikväll! Hans mor fyller jämna snart och det blev att pyssla. Och oj, vad han satte i gång! Vi hade så roligt och glömde helt bort omvärlden en stund. Det finns ju inget bättre än frossande i pyssel en regnig måndagskväll!

3 kommentarer:

  1. Tänk att husse valde så fel, helt rätt Sesians ni borde gått i solen. Vi alltså jag om min Lillan vi går långpromenad vid 6 på morgonen var de en är för väder, innan jobb o så vid lunch. Vi jobbar ihop (eller hon är med matte på jobbet) så vi har lunch samtidigt :) Kul de här att pyssla med de små-
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Och säkert ingenting bättre än att göra det tillsammans med Mormor!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Men så vacker hund.....med blåbärsmun och uttrycksfulla ögon :-)
    Ha en fin dag!
    Birgitta

    SvaraRadera