söndag 15 november 2020

Pysselpauser är bra!

Jag har alltid tyckt om att pyssla med det ena och det andra. 
För det mesta något projekt på gång. Ibland blir något liggande och väntar
på min inspiration. Här börjar en tröja så småningom bli klar för
leverans. Trodde det skulle bli i helgen, men den får vila lite :)


Fotoböcker är roliga att göra. Plocka från hårdskivor, ordna och fundera!
Jag har några stycken på gång nu, men det tar sin tid, innan de blir klara.
Ordet långtidsprojekt är ett användbart ord i detta sammanhang.


Sen finns det alltid något "mellanvarvenpyssel"!


 Idag dyker jag in i någon jullåda, för det är mörkmörka tider, glada juliga saker ska få komma in i huset. Utejulgranen och lite till är redan på sin plats. Herr Husse suckar.

 

1 kommentar:

  1. Den där fina tröjan kallar jag inte pyssel - det är mycket arbete bakom den! Men det är klart, när man tycker att det är kul, så kan man ju kalla det för pyssel! Jag virkar grytlappar till barn och barnbarn, det är kul att ge bort något hemgjort, det uppskattas!
    En fotobok håller jag också på med, en årsbok för 2020, men den ska jag själv ha. Det är så roligt att sitta och välja bilder och komponera ihop till fina collage.
    Julpynt har jag inte tagit fram än, det får bli till advent!
    Solsken här idag, så skönt
    Ha det gott, min vän!
    Kram, Monica

    SvaraRadera