söndag 18 mars 2018

Kalendern.

Detta är min härliga lilla kalender! Finns alltid i väskan. Nåja, ibland hamnar jag att söka efter den och DET är inte alls kul. Mardrömmen är att jag tappat eller lämnat den efter mig ngnstans...


Tänk va hemskt om den skulle hamna i orätta händer! Där finns
inbokade möten, träffar
viktiga adresser
lösenord
födelsedagar
min vikt (hade igen gått ner, 100 gram sen i fredags)
små minneslappar om dittan och dattan
osv, 
alla hemligheter.

Ja, var och en förstår att det vore en fullständig katastrof om den försvann!

Hur skulle jag ens veta att det är 
Marie bebådelsedag i dag
Minna Canth-dagen och jämställdhetsdagen i morgon
och min helgdag i övermorgon, Vårdagjämningen
?

(Skämtar om mig själv och min viktighet, naturligtvis!:)

2 kommentarer:

  1. Ja, hur skulle du annars veta att det är din dag på tisdag? Håll hårt i din kalender Lisbet! :)

    svar: :), ja, nu är jag i farten igen!
    De vet var det finns mat, så givetvis kommer de som på band, även om bandet är mycket kortare i år än tidigare. Vi får hoppas på att de i jaktlaget inte "åderlåter" stammen alltför mycket nästa höst. Avskjutning är nödvändig men ordet lagom är sällan hemma.
    Ha detsamma Lisbet! Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att se att det det finns någon mer än jag kvar, som använder papper och penna för att komma ihåg saker. Dom flesta har ju allt sådant i mobilen numera och med en ringsignal som plingar till när det är något man ska göra. Själv har jag en almanacka på mitt skrivbord, där jag skriver in saker, läkarbesök, frissan, bjudningar etc.
    Vårdagjämningen - det är verkligen en dag att fira!
    Ha det gott och var rädd om din kalender!
    Kram, Monica

    SvaraRadera