onsdag 20 juni 2018

Egna jordgubbar.

Dagen före längsta dagen på året blev ganska lååång. Hunnit med riktigt mycket, men voj 17 de där högarna på spisrummets golv. Så enkelt att hoppa över, både på riktigt och i tanken. Nu är klockan snart halv tolv och den här damen tänker slänga sig i sängen och undvika spisrummet. Det får bli som det blir. När det blir. Vad det blir.

Jag är så glad att jag har 
egna jordgubbar
egna nypotatisar
egna lökar
egna tomater 
egna gurkor.

!

Vackra jordgubbar.

Och allt det andra jag räknade upp är eget.

Inköpt för egna pengar! Så nu har vi!

2 kommentarer:

  1. Puh, så skönt! Jag trodde att du hade landen fulla med mogna grönsaker och kände mig lite misslyckad där ett tag, Men det man köper och betalar med egna pengar - det är ju också ens eget. Såklart!
    Ni har redan laddat för midsommar! Vi ska gå bort, så vi behöver inte köpa något! Men idag ska jag gå och plocka lite pors i strandskogen! Min egen "snaps"!!!
    Ha en riktigt skön midsommar (här är 14 grader just nu...)!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jag pustar lättad ut jag också, för jag tänkte som Monica! Jordgubbar ja, det kan jag ta men allt det andra. Men visst är det ditt eget när du har köpt det. Nu har det vänt igen, men visst tar det ett tag innan kvällarna åter blir mörkare. Sommar är det och därmed basta, gärna bastu. Ha det gott på alla sätt! Kram!

    SvaraRadera