tisdag 19 juni 2018

Luftiga hyllor på önskelistan!

Jag trodde att jag hamnar att inhandla en ny telefon, men tack och lov var det något på tråden. Så beroende man blivit av telefonfenomenet. Ett par dagars strul ställde till en massa onödigt för mig. Men desto bättre nu då allt ok igen! Förr i världen skrev man brev! Och jag ringde hem högst en gång i veckan, om jag hade slantar att sätta i automaten. 

Ser fram emot midsommarhelgen! Har inget planerat, inga festligheter tror jag, vet bara att en liten Milou ska bo hos oss några dagar. Gossarna var här i dag och de ser fram emot en resa och extra fickpengar fick de naturligtvis o det var ett räknande så båda fick lika mycket. Att Tilde fått mycket mera var de glada för, de förstod att hon jobbat! Gulliga som bara den. Så är det bara.

                                                          Konstnär: Virpi Pekkala

Och nu är det fotboll för hela slanten (!??). Härligt är det att ha matcherna att se fram emot! Olidligt spännande kan det vara ibland!!! Men. I kväll blev det att ordna en skrubb i stället, mellan varven. Tilde varit här och hjälpt till och ordnat allt i prydliga högar och sorterat. Högarna fyller hela spisrummets golv. Jag ska slänga mycket 
(har jag tänkt 😅) och placera in resten tillbaka med mycket luft emellan på hyllorna. Luftigt ska det bli 😇


Sen är det ju det här med vädret. Hur blir det i midsommar?
Maya är i alla fall förberedd, om det skulle bli som det spås.

2 kommentarer:

  1. Men alltså, lilla Maya är ju bara FÖR söt! OCH fin i prickigt...😁
    Och gossarna lika rara som de är söta! För att inte tala om rediga, duktiga, söta Tilde, mormors hjälpreda. Vilka barnbarn du har!
    Ja, mina är helt ok också...
    Låter härligt att röja upp och sortera ut, man känner sig så nöjd efteråt!
    Vädret ska tydligen bli dåligt till midsommar här också, men man får ta det som det kommer!
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Den sötaste lilla midsommarfiraren är nog Maya!
    Luftiga hyllor är något jag försöker få till också, med viss framgång, men inte helt fullt ut som jag vill ännu. Men allt har sin tid.


    svar:
    Hoppas att du fick tillräckligt med vatten för bastuugnen klarar av midsommarbastun åt er! Bäst är det att inte planera för mycket, även om det här måste planeras med tanke på att vi snart öppnar för säsongen. Söndag vernissage, måndag kör vi igång!
    Sommarnätterna är ljusa, man vill helst inte sova alls!

    Godmorgonkram!

    SvaraRadera