söndag 23 september 2018

Höstdagjämningen.

En skön dag och en avkopplande helg till ända. 
Det känns som att jag ingenting gjort, men då jag tänker efter så är det inte så ändå.

Fått röjt en massa, kockat för kommande veckan, gjort skrivbordsjobb, osv.
I kväll har jag suttit och stickat framför teven ett par timmar. Väderlekstanten
pratade om möjlig "lunta" i Lappland. Lumi = snö. Första gången denna höst
och passar ju bra in i dag, höstdagjämningen. Det blir kyligare nu.


Ugglor är roliga att virka, passar bra mellan varven.

Benvärmare får Maya, stackaren som varit och fortfarande är så sjuk.

Vem passar dessa åt?

Den här disktrasan ska Herr Husse få till julklapp!

2 kommentarer:

  1. Flitiga du! Husse får en fin julklapp, lysande och praktisk. :)
    svar:
    Visst har han rätt Lisbet.
    Ja, svaret gavs redan i inlägget och nu har jag läst ut boken utan att drömma mardrömmar :) Slutet gott allting gott. Nästan i alla fall.
    Önskar dig detsamma! Kram

    SvaraRadera
  2. Du har ju hunnit massor! Själv har jag inte gjort mycket på grund av min envisa huvudvärk, men nu är det bättre! Så mycket fint du virkar och stickar! Hoppas att lilla Maia snart blir bättre!
    Kram från mig!
    Monica

    SvaraRadera