onsdag 23 december 2009

49. Dagen före dagen

Dagen började med träning på gym. Synnerligen nödvändigt. Detta har jag väntat på. Att få knuffen alltså. Tack Linn!
Började baka en massa limpor på dagen och vet inte om jag mittiallt blivit så stark eller vad det berodde på, men hela hushållsapparaten flög i golvet. Slattrig deg överallt och kontakten lös ur väggen. Degbunken i små bitar.
En hel härlighet att röja upp. Verkar i alla fall som om själva maskinen klarade sej. Sen var jag och köpte limpor.

4 kommentarer:

  1. Tur att det finns färdigbakat att köpa...du skulle kanske ha tänkt på det innan...hälsar vi som är i Melbourne. Förresten alla västerlänningar är som vi.. stress och trängsel inför julen och stress inför julmaten..skönt att bara vara åskådare i år. GOD JUL

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tur att det finns i butikerna. Men nog är det ju ganska konstigt med alla dessa måsten. Nog ska det väl gå bra utan limpor, eller hur :)
    Nu är det julafton. En sådan dag som har många minnen. Vi minns våra barndomsjular Anki. Jag minns det lilla skåpet med tolv små sagoböcker ni fick till julklapp en gång. Vilken lycka!
    Nu vill man absolut inte ha ngt alls, bara julefrid. På riktigt.
    GOD JUL!

    SvaraRadera
  3. hej lisbet! Låter härligt med limpor och gym:) O du blev stark på en gång... Måste ha tränat effektivt! En riktigt, riktigt god jul till dig och de dina. Jag vet att du njuter av att ha dem nära. Kram från Sophia

    SvaraRadera
  4. Jo, jag blev så stark på en gång så jag tog paus i dag!
    En riktigt god jul till dej och din familj också! Nu njuter vi!

    SvaraRadera