fredag 25 december 2020

Juldagen. Grattis Herr Husse!

Idag fick hundarna följa med mig på promenad. Speciellt Ranya är mycket stark och ibland mycket koncentrerad på det Hon vill göra. Halt var det och tack och lov hade jag dubbskor, för vi träffade på en katt, annars hade jag nog åkt vattenskidor på snön. De är lydiga hundar till 95 %.

 Här väntar Ranya så fint då jag ställer mig med glasögon, telefon 
(för tidtagning och eventuella bilder). Sedan bar det iväg med glada hundar.

Här skolan där jag jobbade i fjol. En fin arbetsplats på alla sätt.

Tack och lov var det ljust. Ibland kryper det i mig då Ranya och Sesian 
stannar och tittar in i skogen, Ranyas svans hänger, något var där. Jag
har livlig fantasi, vad som helst kan jag fantisera ihop. Men då de stirrat 
en stund var de redo att glatt vandra vidare.

Hemma igen. Herr Husse höll på att kocka julmiddag (äntligen dags för den) 
och jag njöt en god stund i bastun innan maten. Vilket lyxliv för mig!

Ranya och Sesian vilade i den sköna snön och mot kvällen kom de in och somnade.


Herr Husse fyller idag. Här en bild av honom, Tilde och hundarna i Lappland.

1 kommentar:

  1. Grattis till herr Husse här från grannlandet! Inte kul att fylla år när alla är inställda på jul...
    Kan tänka mig att man undrar vad hundarna fått korn på när de gör sådär! Dom märker saker långt innan vi människor gör det! Man vill ju inte springa på ett vildsvin. Eller en björn. Eller en varg...
    Fortsätt att ha det mysigt, stor kram från mig!
    Monica

    SvaraRadera