söndag 14 februari 2021

Laskiaissunnuntai.


Härliga bilder som barnen skickar åt mig. 

Här Meja-hästen i vinterskrud.

Dagens projekt blir att tömma telefonen och 

sortera och sända in en del för framkallning.

Endera dagen fortsätta med fotoböcker. 


I dag Alla hjärtans dag och Fastlagssöndagen, 

vädret är otroligt vackert. Strålande solsken, 

klarblå himmel och ingen vind, tror jag. Få se 

om jag mitt i allt tar en promenadvända. Eller 

om jag sparar vändan till onsdagen då min 

fyrtio dagar långa fasta börjar. Inte fasta på det 

sättet att jag hoppar över maten fram till 

påsken. Promenader är ett projekt och något 

till nog. Funderar på vad. En sak som är klar är 

dagens lunch, ärtsoppa.

1 kommentar:

  1. Vackert vinterväder här också, sol och kring fryspunkten. Och snön ligger kvar! Men det droppar ur stuprören av dagsmejan.
    Vilken fin bild på hästen med frost-skägg!
    Stor kram, Monica

    SvaraRadera