tisdag 3 maj 2022

Kaffe.

 Kaffe börjar bli nästan lyx, så dyrt. Vi minskar på drickandet? En halv mugg mindre varje morgon, i stället för två muggar på var så ska vi dricka en och en halv mugg, bestämde vi häromdagen. Sagt och gjort. Bra att komma överens! Men hur blev det idag? Han och jag drack vår sedvanliga mugg. Sedan skulle jag ta min halva till... Han redan försett sig med en hel mugg till 😭 


Och ibland behöver jag två muggar kaffe. Han tagit beslutet. Vi dricker inte mera sen under dagen, så morgonkaffet må vi unna oss. Limonad och gris blir det på midsommaren, det har jag bestämt. Och vi fortsätter med två muggar på var på morgnarna, det är vår vardagslyx.
Oj, vad det blåser idag! Här på datorn också... Råddigt inlägg.

2 kommentarer:

  1. Precis så där brukar vi diskutera också. Bestämmer oss och ramlar tillbaka i de gamla fållorna, ändrar besluten och unnar oss det goda i alla fall men dricker inte lika mycket kaffe varje dag som tidigare. Lyxa till vardagen! Kram

    SvaraRadera
  2. Allting har blivit väldigt dyrt den senaste tiden, tycker jag! Inte minst bensin och diesel! Dieseln kostade 29,92 kr/liter när vi tankade igår! Tur att vi inte kör så mycket numera!
    Man får unna sig det man kan!
    Kram, Monica

    SvaraRadera