onsdag 3 maj 2023

Fem före...

Den sista bryggan har ännu is kring sig. Vår plats är där.
Men strax är det dags att sjösätta för oss också. 


Ganska skojigt fenomen, genast isen är borta kommer båtarna ngnstansifrån 😅

Plötsligt blev det så mycket att göra. Har "annonserat" i familjegruppen om det finns ngn som är intresserad av att byta däcken på min bil. Och svar kom mesamma! Japp det kommer att ske. På söndag åker jag iväg på rehabilitering och hoppas ha sommarringar på då!


Mummu!!! Här får du kakor! 
Och visst måste jag ju smaka.

En upplevelse idag vill jag ännu berätta om. Jag hämtade fisksoppa från ett ställe. Var skeptisk för de senaste gångerna har det inte varit speciellt bra, bara lite grann fisk och en massa morötter. Åt då jag kom hem och det var fantastiskt gott, aldrig ätit så god fisksoppa! Senare läste jag i fb att kocken idag var Michael Björklund! Den berömda kocken från Åland, han som vann Robinson 2020!

4 kommentarer:

  1. Så kul att Micke har kokat soppa åt dig idag! Den brukar vara jättegod, har ätit fisksoppa på hans restaurang i Kastelholm på Åland.
    Sötnosen med kakor åt mummu...oj,kära nån. Du åt väl allihopa?
    Ja, var kommer alla båtarna ifrån, så där bara?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag åt en och sedan koncentrerade jag mig på annat :)

      Radera
  2. Så skönt att du inte blev besviken på fisksoppan den här gången! Men så hade ju också en mästerkock varit framme och lagat den...
    Ha det så bra på rehabiliteringen!
    Stor kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Rehabiliteringen var superbra!

      Radera