onsdag 3 januari 2024

Hej! Here I am again! :) Och 21 minuter ljusare!

Ranya i sitt favoritelement. Då som nu.

 Energilös, ingen ork. Hjärnan i skick (tror jag åtminstone själv), men alla planer och projekt jag har rinner, flyger, snabbt iväg och så tänker jag, i morgon, ja i morgon är jag pigg och det passar ju mycket bättre då. Eller i övermorgon. Nåja, kanske inspirationen och orken kommer snart i takt med att ljuset återvänder. Idag är det 21!!! minuter ljusare än det var den 22 december, Vintersolståndsdagen. Och jag har på mig min nya träningsjacka idag, kanske jag fattar, sänder signaler till min hjärna (som torde vara i skick :) att jag borde rörapåmigmera. Men inte ute, där plumsar jag inte med kryckorna eller rullatorn. Och det är för kallt. Huhhuh. Jag är riktigt tråkig och negativ nu. Detta skulle ju bli ett sprudlande positivt inlägg. Ja si hon är nog så i farten trots allt som hänt henne de senaste två åren... Huhhuh igen. 

Nu ska jag gräva fram stickor och nystan, inte ta en tupplur! :) Motionera händerna.

4 kommentarer:

  1. Jag har funderat och funderat och tänkt på dig ...men så mycket mera har jag inte fått till stånd. Tack för att du delar med dig. Kryckor, rullator...nu har jag nog missat en hel del. Men sååå negativ är du ju inte Lisbet, du försöker , du tar dig in ..du är i farten. Jag ska också gräva fram stickor och nystan...motionera min händer.
    Stor varm energikram kommer det härifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Roligt att vara i rullorna igen. Tack för dina tankar, du har säkert fått vibbar över haven från mig. Det känns bra att vara lite som förr-i-världen-aktiv. Hehehe.

      Radera
  2. Här har du en lika orkeslös person som du! Men ditt inlägg piggade faktiskt upp mig lite - det är inte bara jag, som inte kan ta mig i kragen! Imorgon gör vi ett försök, både du och jag! OK? Sen gör vi va sitt inlägg på våra bloggar om det!
    Bara en liten runda ute?
    Stor kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håhå, jag inte varit här på bloggen ens. Bra idé att vi ska ta oss i kragen. Det blir några dagar senare än du föreslog, eftersom jag så slö :) men vi försöker i morgon, lördag! Huhhuh! Vad ska jag hitta på?

      Radera