lördag 10 februari 2024

Senvinter!


Dagarna släpar sig framåt i väntan på våren. Nu är det väl senvinter? Ute visade termometern -25 i morse. Nu -16, solen har börjat värma mitt på dan! Jag håller mig inomhus. Bläddrar och ordnar foton, funderar vad annat jag kunde göra, men inget som riktigt lockar. Men här finns massor att ta itu med! Det enda nu som kanske skulle få igång mig vore att åka iväg till villan... men några månader att vänta ännu, hehe. Spännande att se om jag klarar mig in i båt, ut från den till bryggan... inga graciösa hopp pga rullator och kryckor, men kanske klarar mig utan hjälpmedel vid det laget. Det gäller att tänka positivt! Roligt var detta att få till stånd ett inlägg. 
Den som känner mig vet att sorgen efter mamma är mycket tung, hon dog på dagen tre år efter pappa. 

2 kommentarer:

  1. Du är positiv i dig själv, så du tänker positivt . Helt säkert klarar du av att ta dig ner i båten och vidare till sommarfavorittillhållet. Är säker på det. Tjejen som inte ger sig kunde du också heta. Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntrande, positiva hejarop från din nya ö! Varm kram!

      Radera