tisdag 1 december 2009

36. Vara självständig!

Julpynta, julstäda och allt det andra som hör julen till får man väl själv bestämma när det blir. Om det blir. Det blir väl nog... ? Listan börjar bli lång i mitt huvud, av sej själv förlängs den med en massa måsten. Jag skjuter dem ifrån mej! Varför måste vi berätta till höger och vänster hur mycket vi bakat, hur vi har städat, putsat och fejat inför julen? Jag brukar bli alldeles matt, för jag är inte superduktig på sånt. Men julfint brukar det bli i alla fall! :)

I kväll skall jag ännu göra ett par jobbsaker. I morgonbitti ska jag försöka komma igång med promenerandet! Alldeles nödvändigt känns det som.

Blev så glad i dag. Vår bibliotekarie sade att hon fått in en bok som hon trodde att jag skulle tycka om... Så rätt hon hade! Jag blev så väldigt glad över boken. Det bara bubblade i mej då jag körde hemåt. Det var en av dagens guldkanter på tillvaron!

2 kommentarer:

  1. Hej! Tänk om man fick veta att man har ett halvår på sig att leva, skulle du lägga ner tid på att städa då??? Visst är det skönt när det är ordning och reda, men har man behov av att berätta hur mycket man städat så får man verkligen ta sig en tankeställare, duger man inte som man är får man bygga upp egenvärdet.

    Nu är vi i Vang Tu i Sydvietnam, som tur är så det andra som städar åt oss här. Har hittat ett jättefint hotell vid havet. Superfint! Kram från Anki o Per

    SvaraRadera
  2. Exakt så! Tycker precis lika om att duga som man är!
    Nu ska jag låtsas att jag är på ett hotell :)
    Maten är klar, får gå till dukat bord i dag, knackkorv och potatismos! På riktigt alltså. Men något hav hittar jag inte här.
    Hälsa alla i Vang Tu!

    SvaraRadera