lördag 6 februari 2010

77. Stunden som är

Hade tänkt köra söderut men det hala, snöiga vädret sätter stopp för det. Det är endast ett par minusgrader. Länge sedan vi hade så varmt!
Precis nu skulle det kännas så bra att gå ut på en riktigt lång promenad! Precis nu vill jag inte gå ensam. Det vill jag för övrigt aldrig :) Precis nu blir det alltså ingen promenad. Suck, precis nu hade det varit så otroooligt skönt... Så den stunden for iväg! Kanske den kommer på nytt senare i dag.
En längtan, förutom längtan till dem (klump i magen, suck) som bor där i södern, är vackra garner. I dag skall jag inhandla garn! Vad jag skall använda garnet till är helt omöjligt att veta. Stickar mycket nuförtiden. En passion det också... emellanåt.
Jag är säker på den stund som råder just nu. Är närvarande. Precis nu. Njuter av dagen som är. Tack för denna dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar