tisdag 9 mars 2010

102. En episod.

Var och handlade till ett varuhus i stan tillsammans med mor. Det blev en del handlat och väskorna var tunga. Nöjd över att jag parkerat bilen ganska nära ingången började jag lasta väskorna i baksätet. Mor skrapade bort den eviga isen och snön från bilen. Precis som vi brukar göra. Jag reagerade lite på att golvmattan i bilen var upp och ner, kanske. Fortsatte att lasta in och mor skrapade. Plötsligt hörs en röst från passagerarsätet där framme: Ei tää ooo teiän auto! (= Inte är det här er bil!) Där i min bil satt en gammal farbror. Men det var ju faktiskt inte min bil. Dock lika fin. Ridå!

8 kommentarer:

  1. Hahaha, tur att han satt där, annars skulle du kanske ha åkt iväg med den också. Du avslutade min dag med ett riktigt gott skratt. Tack för det!:)

    SvaraRadera
  2. *fniss*
    Han väntade väl tillräckligt länge så att ni han röja bort all snö och is först?

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket härligt inlägg!! Tack snälla för att du berättar det... om det lite snöpliga... för du bjuder mig på ett leende!
    Tack snälla...

    Varm kram..

    SvaraRadera
  4. Skrattar så högt så jag skrämmer folket i huset:D Jag har brukar göra tabbar oxå, men detdär har jag inte ännu varit med om:D:D:D

    SvaraRadera
  5. hahahaha :D sååå kul! och det var ju inte riktigt första gången du och mommo var ute på konstiga äventyr heller! hihi

    SvaraRadera
  6. Jag ser riktigt framför mig hur komiskt de måst ha sett ut.. :) Jag föreslår att du köper en blomma(eller ngt liknande) som man kan fästa på radioantennen på bilen, så ser du lätt vilken bil som är din.

    Ha d bra i Tammerfors!

    SvaraRadera
  7. Ha, ha... Ser det framför mig oj,oj som det kan gå:)

    SvaraRadera