onsdag 7 april 2010

125. Våren är här!

Grattis i går, M. Snart ska vi ha en helkväll igen! Grattis i dag, H i abu dhabi. Här är det nu vår på riktigt, snön smälter mycket snabbt, fåglarna kvittrar och isen ser ut att må riktigt dåligt. Jag är nu igen i det skedet då jag varje dag, en eller ett par gånger, måste och titta till båthamnen. Med kikaren i högsta hugg. Hur ser det ut? Har isen ändrat färg? Syns det ändå inte lite vatten dit långt ut? På köpet får jag andas den friska luften, dra djupa andetag och se återvändande vänner. De med vingar alltså :) Hm, i dag hann jag inte. Tiden blir för kort ibland.

7 kommentarer:

  1. Låter såå härligt. Jag förstår precis hur du känner och hur du längtar till villan på skäret...man är väl inte Larsmobo i grunden för intet...
    Här är allt bra och vi stortrivs innan det bär av hemåt igen.. Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra ni har det bra!
    kram

    SvaraRadera
  3. Nu är jag här igen :)Läser att våren är på väg, samma här snödrivorna blir mindre för var dag och fåglarna kvittrar...härligt.

    Fixar och trixar med min blogg och försöker att komma på vad det är som är fel. Nu har jag tagit bort inlägget om resan till blåkulla och då blev sidan synlig igen iaf för mig. Fick för mig att det var problemet eftersom alla andra inlägg gick att se i sin helhet.
    Nog om det...hoppas du har tagit igen dig efter helgens begivenheter och att du kan skriva en liten kommentar hos mig.

    Ha det gott, Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Jo, det var nog ngt konstigt med blåkulla i år! Skönt att du fått det fixat.
    kram

    SvaraRadera
  5. Lisbet, islossningen är som en trög jobbig förlossning i år. Kom just hem över havet från Sverige och det finns fortfarande rätt mycket is kvar. Men snart, snart....
    kram

    SvaraRadera
  6. Men jag har sett rödhaken! Blev glad.

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt när ljuset och värmen återkommer:) Nu får vi njuta av allt det vackra som naturen visar oss.
    Annika

    SvaraRadera