söndag 3 oktober 2010

228. Motion på tak!

Ikväll då jag var via jobbet för att förbereda den kommande veckan trodde jag först att världens storm härjade, men insåg snart att det var en massa galopperande fötter på taket. I mörkret. Jättejättefarligt. Orolig för att ngt skulle hända gick jag ut och försökte förstås få kontakt med fötternas ägare, men då var det tyst. Ringde några samtal, men ingen svarade. Vems är ansvaret om ngt händer? Då jag körde hemåt var alla cyklar borta, så det var väl slut på denna kvälls motionerande!

Nu håller jag på att packa. Bara det nödvändigaste som behövs för en tredagars bortavaro. Inte så värst invecklat.
Inte heller är det invecklat att delta i utlottningen av en vacker akvarell hos Vform

För övrigt: Ibland är det tillåtet att göra u-svängar i livet, speciellt om man är på väg åt fel håll!

7 kommentarer:

  1. Jag gör ofta u-svängar och även tvärinbromsningar ofta.
    Jag är alltför glad i att åtaga mig saker som jag ångrar sedan...
    Tvärstopp! Hujedamej...
    Har dock blivit bättre med åren.
    Ha det bra!!!

    SvaraRadera
  2. Nödvändigt att sätta ner foten ibland, annars kan det gå alldeles fel...

    SvaraRadera
  3. Jaha, vems är ansvaret? Föräldrarnas skulle jag tro, för skoltiden tog väl slut redan under eftermmiddagen.
    Både U-svängar och tvära kast görs här också, absolut tillåtet och högst nödvändigt ibland.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Hej Lisbet!
    Jo det går alldeles bra att vara med i min utlottning med två lotter!
    Lycka till!
    Ha också en skön "tredagarsbortvaro"!
    Kul blogg du har :)

    SvaraRadera
  5. Ha en skön *bortvaro*.
    Skulle bli ett himla liv om fötterna ägare ramlade ner.
    Kram:)

    SvaraRadera
  6. Visst är det bra om man kan göra en u-sväng!
    Ha en skön bortvaro!

    SvaraRadera
  7. Tur att fötterna på taket gjorde en U-sväng....upptäckte kanske att de var på väg åt fel håll.
    Hoppas din bortvaro är trevlig :)

    Kram
    Stina

    SvaraRadera