lördag 6 november 2010

246. Konstigheter!

Lilla prinsessan prövade på att mjölka den fina kon. Hon blev alldeles blöt om händerna och det droppade på golvet. Konstigt.
Varje dag är det något som är lite konstigt. Man stannar upp och funderar. Hur var det? Vad sade hon / han egentligen? Hmmm? Va??? E de sant??? :) Voj nee!!! Och vi vandrar vidare, oberoende av om vi förstod allt. Kanske vi tog till oss insikt och förstod en del. Så blev vi lite klokare, eller inte :)
Jag tycker att det är så skönt med denna helg. Jag nappar till mej det jag vill, här och där. Nu ska jag pyssla lite julkort! Har jag tänkt, men vet inte hur det blir :)

14 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Och vilken rolig kväll det var... :) Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig kossa...den stod i alla fall still när lillan provade att mjölka :)

    Du skriver så klokt, och det är nog så att vi lär oss något nytt varje dag hela livet.

    Idag ska jag vara hundvakt till min brors lilla hund och i kväll ska jag på middag hos en väninna.
    Blir säkert ett par glas vin också :)

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Så vandrar vi alla vidare...stannar upp, funderar och går vidare. Härligt konstigt och ändå så klokt. Kramar och njut av lördagen!

    SvaraRadera
  4. Söt liten bild...
    ja precis, livet är bra konstigt beroende hur vi tolkar det. och alla tolkat allt olika beroende på sina erfarenheter.
    När jag berättade för barnen i klassen att jag hade ett långt ärr på magen trodde de att jag menade bokstaven: R.
    Gulligt!
    kram ullabella

    SvaraRadera
  5. Vad är det för en ko? Låter väldigt spännande att det blir vått om fingrarna:).Härlig bild av en mjölkande prinsessa.
    Här smyger sig julen också på, fastän jag är motvillig, det kommer för tidigt...men om två veckor skall det bli julkalas i Gula salen och ett julträd skall tas in...:)bara att hänga med!

    SvaraRadera
  6. Det lär vara svårt, att mjölka.

    SvaraRadera
  7. Men tänk vad roligt att kunna få pröva på att mjölka.

    Visst är det som du säger, man lär så länge man lever.

    Njut av dagen.
    kram Annika

    SvaraRadera
  8. Visst är det konstigt att det blir jul varje år - oavsett om man hinner förbereda sig eller inte!

    SvaraRadera
  9. Vilken glädje ditt barnbarn har tillfört er alla...nya dimensioner som man har glömt eller inte hade tid med när ens egna barn var små..För övrigt tack för påminnelsen ang min blogg. Det startade en liten process i mig..jag har inte ansett mig ha tid över till den, bara till boken, men börjar ändra mig.

    Anki

    SvaraRadera
  10. Härlig bild på ert barnbarn! Ha en skön pysselhelg!

    SvaraRadera
  11. Vandra vidare, ja det är det man gör hela tiden tycker jag.
    På en väg mot okänt mål t.o.m.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  12. Vilken kul grej, och fin kossa.

    Måste nog försvara Panduro-limmet en gnutta. Som decoupagelim funkar det, men inte som lack, dvs som sista lager. Och eftersom det andra limmet är bra mycket dyrare så kan jag ju kombinera och använda båda :)

    SvaraRadera
  13. En sån ko skulle jag nog också behövt träna på, för mjölka är något jag aldrig gjort. Är nog inte så lätt som det ser ut heller, haha.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  14. Hej! Hur är läget idag?? Väntar på kontakt..för övrigt började jag blogga igår..inget märkvärdigt men jag gjorde som du skrev (vågade inget annat). Behöver dock lite hjälp av dig eller Linn. Kram
    PS Liv=Anki

    SvaraRadera