tisdag 4 januari 2011

297. God morgon!

Skulle gärna ha sovit lite till, natten blev alltför kort. Sitter nu här med min kaffemugg. Ute är det minus sjutton. Alla sover, snart ska en iväg till jobb, så han kommer väl upp efter en timme. Följande är lilla prinsessan, hon är morgontidig.
Ior ser lite dyster ut, men innerst inne är han lika förväntansfull som jag är inför dagen. Jag deltog i vårens (!) första zumbapass igår kväll! Oj, så svetten rann. Högljudda, skrattande kvinnor i oklädningsrummet efteråt. Förstod på kommentarerna att det inte var bara jag som kämpade för att hänga med i alla svängar! Vilket jag alls inte gjorde! För att riktigt komma i gång ska jag iväg till zumban igen nu på förmiddagen!
Ett vårtecken så gott som något annat är att vårens första fröpåsar anländer i nästa vecka! Inte till mej, utan till en storstor blomaffär i stan. Där gick jag omkring en lång stund igår och njöt av allt vackert.
Idag ska sonen försöka uppväcka min riktiga dator!!! Jag har ödmjukt väntat på det... Hoppas hoppas det lyckas...

2 kommentarer:

  1. Lycka till med datoruppväckningen och dagen i övrigt:D
    kram!

    SvaraRadera
  2. Det gäller att få fart på endorfinerna så de inte kan vara utan jumpapassen.
    Ska iväg idag igen på spinning,,,så skönt.
    En exra skumtomte kan med gott samvete slinka ner...
    kram ullamaria

    SvaraRadera