söndag 3 april 2011

357. Kloka ord!

En mor ser ned på sitt nyfödda barn.
Barnet ligger i hennes famn,
röd och så liten och hjälplös
men vackrast i världen!
En mor tänker:
"Du ska inte göra om mina misstag!
Denna fullkomliga varelse ska skyddas från allt ont!"

Kunde barnet tala då skulle det säga:
"Men mamma, låt mej göra mina misstag,
annars blir de inga misstag!
De måste genomlevas,
inte bara höra berättas!
Kväv mej inte med din ångest!
Då måste jag gå igenom mina misstag med trots
och då klarar jag inte krisen när den kommer.
För det gör den!
Och jag måste ha den
för att bli lika vis som du!"

Ovanstående tänkvärda ord hittade jag ngnstans...

Är nu framme i huvudstaden efter en lååång tågfärd, nästan en timme försenat var tåget. Hann inte packa ngn matsäck med mig, endast en vattenflaska. OOO så trevligt då jag började gräva i ryggsäcken dit jag packat allt det jag skulle ha tillhanda under färden. Det var bara att breda ut papper, kataloger, stickning osv på sätet bredvid. I Tfors satte sej en ung kille på sin plats, mitt utbredningssäte. Så det var bara att samla ihop det våta,,, och nej jag orkar inte ta det så i detalj, men han höll sen reda på min flaska för den rullade ju iväg under sätena. Naturligtvis. OSV!

Jag ser att mitt lotteri inte är lockande. Kanske jag kan byta ut vinsten till något trevligare... Ska hålla ögonen öppna. Den fina (i mitt tycke) asken får bli tröstepris.

Och jag hann få en kycklingsallad här på hotellet.

1 kommentar:

  1. Precis så är det! Man måste själv leva sina liv med alla misstag som man gör för att lära sig leva och lära sig vem man är.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera