måndag 20 juni 2011

416. Nätkrångel.

Nu gäller det att passa på att skriva några rader då jag har internätet igång en stund... Jättelångsamt och hoppigt av och an. Ingen vet vad som hänt, men alldeles klart är det något. Ett åskväder har dragit över här iförrgår, fast det märkte jag inget av. Nåja, det brukar ju ordna upp sig. Det är på gång :)

Ikväll var det svettig zumba, tänkte backa ur, men for iväg, tack och lov. Ganska skapligt gick det, fötterna tållade inte in sig i varandra lika mycket som senast!!!

Lilla prinsessans mor och far jobbar och vi får äran att sköta. Jag var häromdagen med henne till vår nya affär och träffade en annan glad mormor, som förtjust frågade om jag har fått barnbarn. Jo, det har jag, kvittrade jag. Och hon gladdes så med oss. Själv har denna härliga människa nu åttioåtta barnbarn.

För övrigt börjar jag komma till punkt med lilla arbetsrummet. Stora skrubben är också klar. Här har det regnat de senaste dagarna, så det har passat perfekt med röjningen. Nu borde jag gå ut och vattna blomstren som är under tak, men där är miljontals med mygg. Stiger upp tidigt imorgon istället och hoppas de inte är lika morgonpigga!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad härligt att du fått lite ordning:)
    Jag har slöat till ordentligt och måste komma igång jag med, men jag drar mig för det.

    Ha det bra o se upp för myggen!
    Carro

    SvaraRadera
  2. Livets krydda när vi är så lyckligt lottade att vi har barnbarn. Här har vi alldeles svart himmel, få se vad det skall bli av det. Skönt när röjandet går framåt:)

    SvaraRadera
  3. Tålla in sig säger vi också när man trasslar in sig i någonting. Roligt!:)
    Jestanes vad denna härliga människa med åttioåtta barnbarn har sockor att sticka...det måste snudd på vara världsrekord. 88!
    Du borde få fladdermöss i din närhet, de är effektiva myggätare.
    Ha det gott!
    kram!

    SvaraRadera