lördag 2 juli 2011

424. Lördagsröj!

Gårdagens sandlekar finns kvar. En stund.
Idag får vara en mellandag. Solokvist för det mesta denna helg. Och vad gör jag? Jo, jag ställer till med stora röja!!! Jag förlänger köksbordet med extra skivan och breder ut diverse odefinierbart och tvärtom. Det känns som en perfekt dag för sådant göromål. Perfekta är också dagarna på villan. En stickning har jag i villaväskan, men GRRR var är mönstret? Märkte det då jag skulle sticka vid sidan av sandleken.
Här mitt på fjärden kämpade min man för sitt liv för snart tre månader sen. Han har fortfarande ingen känsel i fingertopparna, en bagatell. Ingenting ska vi ta som självklart. Nu njuter vi av dagen som den är! Tacksamma och ödmjuka.

1 kommentar:

  1. Vackra bilder och många tankar som föds. Jag förstår och vi skall inte ta någonting för givet utan lära oss att fånga dagen:).

    Nu har vi "åskbaddogt", himlen tynger ner allting känns det som, så kanske det är vår tur snart att få det du hade i din omnejd igår.
    Även här blir det litet röj alla dagar, passar så bra nu när vi har loppis på gång...jag delar ut åt barnen och de funderar om jag tänker dö:D...någon gång skall jag göra det men inte nu, nu vill jag bara få städat.
    Ha det lika skönt du också!
    kram:D

    SvaraRadera