lördag 9 juli 2011

432. Klump i halsen.

Hur är det egentligen med vännerna? Vem står en närmast? Vem står mig närmast? Naturligtvis min familj, föräldrarna och syskonen osv. En speciell vän står mig också riktigt nära. Hon flyttat långt bort och kontakten har blivit alltmer gles. Förr var det så att då vi träffades fortsatte vi där vi slutade senast. Nu hinner vi inte med i den andras liv. Jag vet ingenting om hennes vardag, hon inte heller om min. Tiden för bara oss två i lugn och ro finns inte längre. De "små sakerna" brukade vi hinna knyta ihop. För varje gång blir det trögare och jag är rädd för att vår vänskap så småningom glider oss ur händerna. Jag har tidigare skrivit om hur viktigt det är att vattna och att elda. Även den bästa relation ska ha bränsle för att brinna! Och tid. Och visst har jag en klump i halsen. Och visst ska jag vattna mera! Tack och lov för internätet!

Är solokvist hemma och nu åker mattorna ut! Musik på hög volym och jag ska städa så in i norden! Och vilken musik är bäst att städa till? Jag fejar bäst med Tom Jones!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar