onsdag 28 september 2011

486. Onsdagsvarvaner.

Vilken dag det blev!!! Huujeedamej! Ibland blir det lite väl intensivt och att vid sidan om försöka hinna med alla borden och lite till kan bli övermäktigt. Men jag klarade allt som hörde till det viktigaste och det känns bra nu.

Det gäller att varva ner mellan varven. Onsdagskvällar har jag försökt ha som "egen kväll" i många år. Nu är det dags för lite motion, frisk luft rensar tankarna och man får perspektiv på det väsentliga. 3773 steg fattas ännu idag, men jag ska, jag ska gå dem. Oj, det har hunnit bli mörkt!

Flunssan har slagit till ordentligt i vår familj. Skulle ju vilja åka iväg och pyssla om sjuklingar... Nåja, vad skulle de säga om det...? Skärp mig nu! :)

10 kommentarer:

  1. jag vill gärna ha någon som pysslar om mig... snyft snyft. kram!

    SvaraRadera
  2. hejsan !
    Du sporrade mig till att sätta stegräknaren i byxlinningen och trava iväg runt i omgivningarna.Tog stavarna med, men vad det blåste, 1.097 steg sen gick jag hem.I morgon blir det stavgång med gamlingarna i stan och mulleledaren Katarina. Men det är kul för alltid träffar jag på någon som jag kan prata några ord med.Var ju och tog blodtrycket i morse. 145/75.
    Det var bra sa hon.fick ännu en tid 7/10.8.30.

    Jag skulle nog undvika sjuklingarna om jag vore i Dina kläder.smittorisken.Du vill väl inte bli smittad.

    Kram och tänk på Dig själv.

    SvaraRadera
  3. skönt med länk! :) vad fint du har fått i bloggen... :)

    SvaraRadera
  4. Jisses, vad jag funderade på vad ni har för ödlor i dina trakter som visar sig bara på onsdagar. Varaner har jag hört talas om men varvaner var någonting nytt.
    Gå dina steg nu och varva ner dig en snutt!
    Ha det gott ikväll-kram!

    SvaraRadera
  5. Pettas: Hahhaaaahhhaaaa! :) :) :)

    SvaraRadera
  6. schsch...sov gott nu och glöm allting om ödlor i Österbotten...sussa sött, sov så gott...vill inte hålla dig vaken, skrattar du så där får ju inte din make sova...då blir ni två hålögda personligheter istället för en skrattande sådan:D

    Godnattkram!

    SvaraRadera
  7. men om du blir smittad har du svårt att gå tillräckligt med steg - så håll dig undan!

    SvaraRadera
  8. En helt egen kväll borde ju alla ta sig nu som då, bara ladda batterierna helt enkelt. Jag ska ladda mina med den underbara kören Madrigalen i kväll. :) Ha det gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  9. Ja, fy tusan vilken influensa vi har här åxå.
    Det är en seg rackare och det har tagit mej två veckor att bli människa igen.Fortfarande kraxläte å huvudvärk.
    Nu går det löss, svinkoppor, magflunsa, vanlig flunsa på jobbet. Bara att välja å vraka;)
    Kram ulla

    SvaraRadera
  10. Usch då, är det inte väl tidigt på året för influensa?? Men den kommer väl aldrig lämpligt!
    Ta det lugnt och håll dig långt borta från smittan, de klarar sig säkert bra utan att sprida den vidare...
    Gillar din vackra blomma som finns i bakgrunden!
    Ha en fin helg! Traska på!

    SvaraRadera