måndag 12 december 2011

521. Festina lente!

"Spring inte genom livet så fort att du glömmer inte bara var du har varit, utan vart du är på väg.
Livet är inte bara ett lopp, utan en resa som du ska smaka på varje steg längs vägen."

Kloka ord som tål att tänka på! Men ibland hamnar man i ett slags ekorrhjul, som man måste rusa runt runt runt i. Nu är mitt ekorrhjul lagt till sidan för denna gång. Jag har, som jag kanske skrivit tidigare, varit med om ett slags maratonlopp den senaste tiden. Nu ska jullugnet och stämningen få infinna sig! Måste. En vanlig måndag ser jag fram emot.


Festina lente så här i juletider! Från och med i dag! Och bilden passar perfekt!

7 kommentarer:

  1. Lisbet,

    detsamma önskar jag dig! En finfin måndag utan stress!

    kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att läsa att du börjar komma i kapp.
    Jag måste också försöka hitta julstämningen och lugnet.
    Såg att du skrivit om att du haft det tufft med värk....ledvärk?
    Ha en fin vecka vännen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var kloka ord, som alla borde följa. Tyvärr i dessa tider är det fler och fler som hamnar i ekorrhjulet. Du skall ha en fin och vanlig måndag:)

    SvaraRadera
  4. Hejsan och tack !
    Nu fick jag lära mig en ny fras på latin. Blommor kan jag lite.
    Googla på det.
    Jag studerade aldrig i högstadiet,slutade folkskolan i sjunde klass sedan gick jag kontor &handel.Men fick aldrig läsa latin.
    Men det är ju inte försent, kanske vore något.Arabiska tycker våra kära invandrare är något jag borde kunna, varför ? Jag bor och är ju i Sverige.Och talar svenska.Ska inte de som kommit hit lära sig vårt istället.Vad kräver dom.
    Ser så inbjudande ut med den vita klöverängen.Vill hoppa in i bilden.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  5. På den stolen kan jag också sitta och ta det lugnt. Länge!

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig....har också varit i ekorrhjulet, men ser nu en skön ledighet med lite egen tid för familj o vänner frmför mig.

    Ha en trevlig Lucia!
    Kram Carro

    SvaraRadera
  7. Skönt att du hittat jullugnet och kan njuta av dagen!
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera