lördag 28 januari 2012

547. Nästan på rade!

Äntligen börjar det kännas lite som vanligt igen. Huvudvärken gör sig påmind emellanåt,
snuvig fortfarande och hostar på nätterna. Men det går framåt!!! Jag börjar vara "på rade"
(kort a, kort e, berättar att man är på banan igen, första a:et långt :)
Nu gäller det att få i gång konditionen så smått, börjandes från noll.

Överraskningar blir man glad av! Strax innan julledigheten fanns denna korg på vårt
köksbord! Fick den av några kolleger som jag jobbat intensivt med några veckor innan.
Korgen finns kvar! :) Och fotot, som gör mig så glad långa tider framåt!
Nu går vi garanterat mot ljusare tider! Jag fotade solbilden strax före Lucia. Solen visade sig
en stund mitt på den dagen. Så fort tiden går, snart går vi in i februari! Nästan vårmånad...
Ska jag våga mig utanför dörren i morgon? Temperaturen har gått stadigt nedåt under veckan. Just nu har vi minus sexton. Sköt om er bra!

3 kommentarer:

  1. Hei. Så fint at du er på bedringens vei. Men vær forsiktig, -16° er skikkelig kaldt! Her har vi hatt ca -9-10 noen dager. Da er det koselig å fyre i ovnen og drikke varma kakao. Klem fra Eva :-)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du mår bättre :)
    Vilken härlig överraskning, kul när man får nåt sådär....
    Ta hand om dig o klä på dig om du går ut!
    Kram Carro

    SvaraRadera
  3. hejsan Lisbet !

    Då får vi krya på oss båda två.
    Jag som skrytit om att jag blir aldrig förkyld.
    Det började med hosta,rosslig.Sedan blev jag snuvig.
    Mera än vad jag vanligtvis är på morgnarna,måste vara en virus.

    Men jag måste gå ut och utfodra katterna ändå.
    Kan inte förstå, var jag kan blivit smittad.
    Bussen el.Maxi då förståss.

    Ont krut förgås inte så lätt.
    Kram Mi

    SvaraRadera