söndag 12 februari 2012

556. Hantverk!

Jag har haft en liten gäst att sköta om sen i går. Alla andra i familjen på stor födelsedagsfest i studiestaden. Lilla prinsessan och jag passade bäst här hemma :) Bl a en alla hjärtans kudde har vi sytt. Jag "trampade" symaskinen och hon styrde. Allt det andra gjorde hon själv. Det var tänkt att bli flera knappar, men sist och slutligen tyckte hon att det fick räcka med fyra... Lite jobbigt med alltför många, tyckte hon. Det ska se hemlagat ut, sade jag då hon tyckte att det inte var så fint där nere i kanten. Kudden är röd med vita prickar på andra sidan.

Denna bok är guld värd!
Härligt att höra en viskning halv sex på söndagsmorgonen:
Ska vi stiga upp nu, mormor?

Här är det nu minus fyra och tätt snöfall!

7 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg :) Mysigt ni har det tillsammans och kudden blev jättefin! jag gillar hjärtan ;) Min son vaknade halv 6 både igår och idag...

    Trevlig söndag!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Din prinsessa har gjort ett jättefint hjärta, att få en sån fin present värmer.
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Upp som en sol i tidig timme!:)
    När det finns småttingar som är pigga som mörtar så går det bra
    Ett finfint hjärta, hemlagat och precis som det skall vara.
    Underbart med små hjälpredor

    kram!

    SvaraRadera
  4. Såå sött! Vilken härlig relation ni har! Den är guld värd!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Kudden är ljuvlig!!! Du är duktig du!!! Har du verkligen en trampsymaskin kvar, det är ju kult!!!
    Å att bli väckt vid sexsnåret tycker jag inte är ett dugg härligt;-)

    SvaraRadera
  6. Ibland är det skönt att ta det lugnt och bara vara när resten av familjen ska på fest. Slippa "ställa sig" och istället bara göra det man känner för.

    Fint kuddhjärta ni har gjort tillsammans!

    Kram från en kall, men solig fransk riviera...

    SvaraRadera
  7. Riktigt bra jobbat av er bägge två. Förstår henne. Inte roligt att sy i knappar, vare sig dom behövs eller inte, haha.
    Här har vi också fått snö idag, men mitt på dan hade vi plusgrader! Inte dåligt alls, när vi nu hade -16 i går morse.
    Hoppas du har en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera