tisdag 21 februari 2012

563. Måttband och annat.

Jag skrev om lilla prinsessans önskan att få låna mitt måttband på en måndag
då jag kanske inte skulle sticka. En kollega läste det och gav ett måttband som
jag skulle ge åt lilla prinsessan. Så glad och stolt hon blev då hon fick ett alldeles
eget måttband. Och jag får ha mitt eget, även på måndagarna.
I går kväll hann jag dock inte alls med någon stickning. Fick i stället förmånen att skjutsa
lilla prinsessan till hennes zumba! Satt och tittade på de små och höll på att somna där
i värmen. Det passade sig ju inte så jag gick till omklädningsrummet och lade mig på en
bänk. Och somnade! Vaknade efter exakt sju minuter, pigg som en mört. Effektivt!

Jag måste ännu berätta, för jag tyckte det var så kul! Dialog mellan mig och lilla prinsessan:
- Tänk, nu är du fem och Emma fyller femton. Då du är sex, fyller Emma sexton. Vad fyller Emma då du är sju?
- Sjutton!
- Vad fyller Emma då du är aderton?
- Åtti!

5 kommentarer:

  1. Ett snabbt hopp i åldrarna!:)
    Härliga ord och tankar. Som vanligt!:)

    Ha en fin dag! Med eller utan måttband...

    Karinkram

    SvaraRadera
  2. Lisbet, från bilen och bilvägarna vågar jag titta hur mycket som helst, när jag vandrar på smala stigar uppe på höga höjder är det bättre stundtals att titta rakt in i bergväggen än att titta över stupet. Tack!:) Ovana, Real Life-utmaning från Yohanna i Las Palmas och Romantiska platser- utmaning från the Big apple-girls är någonting jag i ett svagt ögonblick har lovat att delta i och skriva någonting om i onsdagens inlägg. Det är på gång!

    SvaraRadera
  3. Vilken omtänksam kollega du har!
    Det var ju ingen helt lätt räkneuppgift du gav din lilla prinsessa...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Hihi :) Härlig hon är!
    Tänk vad glag man kan bli för ett alldeles eget måttband,
    jag säger bara glädje =)
    Kram o ha en skön dag!

    SvaraRadera
  5. Om man ska leva länge så är det åren däremellan som är de intressantaste.

    SvaraRadera