fredag 30 mars 2012

577. Fredagkväll!

Så var det då helg igen! Mycket händer hela tiden, vissa dagar lite mera än vanligt, och förstås:
Vissa veckor lite mera än vanligt... Jag kan kort och gott konstatera att jag varit mycket närvarande här och där. Nästan överallt, utom på bloggen!

I kväll var vi, min man och jag, och hälsade på lilla familjen som bor här i samma kommun och har gjort det nu i några månader. Egentligen är det promenadväg, endast några kilometer, men det blev bil i alla fall. Efter senaste sommars cyklande på Åland blev jag så inspirerad att inhandla en ny cykel. Sagt och gjort, jag sålde min gamla på Find it! Nu står jag då här utan cykel! :) Och aldrig har jag haft en sådan lust att cykla!!!

En dag kvar av månaden mars. Vart flyger tiden? Den flyger snabbt iväg då man har roligt, det är bara att konstatera att det är så!

I morgonkväll blir det matchkväll här hos oss. Ishockey på teve! Jag ska påskpyssla!

Och. Något är på gång! Här går jag i väntans tider... (mitt inlägg 555 :)

Ha en fin helg! Mittimellanmarsochapril!



3 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt inte något mönster utan "bygger" upp dem vart efter, så ingen är den andra lik. Från gång till gång, beroende på mitt eget humör och vad jag har för material att tillgå. Men jag kan försöka beskriva det bättre, ta bilder när jag gör änglar nästa gång...Nu håller jag på med några häxor som skall till Blåkulla men änglar blir det alltid igen. Jag återkommer:).
    Ja, gör ett hopp in! Du är välkommen...det skall kännas bra och inte som ett tvång.

    Låter härligt med påskpyssel, här blir det kakbakning och skattedeklaration. Också pyssel.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tvärtom för mej, köpte mej en ny cykel och sa åt mannen att jag har lääääängtat efter att få cykla ut om sommarkvällarna.
    Nu står den där på baksidan och kallar på mej, men jag har inte det minsta lust att cykla.
    Nej o nej, det får bli blocket;)
    Tar hellre en promenad, så det kan bli....
    trevlig helg,Ulla

    SvaraRadera
  3. Ja, den här tiden på året, så går tiden alldeles för fort! Naturen skiftar från dag till dag!
    Ha en trevlig helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera