söndag 8 april 2012

582. Är det vatten?

En dotters vackra påskkaktus! Kan konstatera att hon har gröna fingrar...
Vem har hon ärvt dem av? Inte av mig i alla fall. Månne det är av sin far?
Måste diskutera med honom om detta, han torde ju vara en talang!!!

I dag åkte jag till min "Svansjön". Endast två svanar syntes och visst förstår
jag det, inget vatten, bara snö. Men på sina ställen tittar bar mark fram!

Den obligatoriska svängen via ena båthamnen både i går och i dag!
Ser ni vattnet där långt borta? En lång råk... :) Det glittrar!

Så här såg det ut mot andra hållet! Det är något blått där långt borta!

Men oj, så det såg ut vid andra båthamnen!

7 kommentarer:

  1. Neeej, så mycket is ni har ännu. Men om två veckor kanske, eller tre? Då får du också varva på

    kram

    SvaraRadera
  2. Men så mycket snö och is ni har kvar. Här är det barmark men attans så kallt och blåsigt det är.
    Skönt att din förkylning gav med sig så hastigt :) Själv ligger jag i sängen och är däckad, ont i kroppen och genomförkyld (men lite fest hade vi igår med syster och hennes sambo) Vet inte vad det är med mitt immunförsvar...andra gången på en månad som jag är förkyld :(
    Vad är det för ras på er nya familjemedlem och har ni kommit på något namn ännu?

    Kram till dig och ha en fin fortsättning på påsken.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kort :) Men hua vad is o snö :/
    Här kom det lite snö härom dagen o det tyckte jag va .....!
    Hoppas det blir barmark för er snart.
    Tack för dina kommentarer =)
    Har du också påsklov nu?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Tack för ditt besök hos mig !
    Fina bilder och finast var bilden med svanar,
    men klart ..jag gillar svanar jättemycket .
    Halsduken ska bli 8 km (kilometer).
    Ska bli riktigt lång , ska slå alla rekord !
    Tror hela stan stickar på halsduken .
    God fortsättning på påsken

    SvaraRadera
  5. tycker absolut att isen skall gå just innan första maj. Du måste ju få fara ut och runda på litet. Det måste ju bara bli så.
    Egen tid är guld värd...ibland blir jag obstinat om jag inte får sådan. Och då tar jag mig den tiden för att bli mindre obstinat:)
    ..det är rofyllt att plocka. Jag syr häxhattar medan jag inte gör någonting alls...

    SvaraRadera
  6. Hej Lisbet!
    En så´n tur att du "råkade" titta in i min blogg, annars hade ju jag inte hittat till din fina blogg. Du får så gärna titta in flera gånger och jag kommer att följa dig med en titt då och då.
    Idag har jag "laddat" med energi inför fyra troligen intensiva dagar med två av mina barnbarn. De kommer imorgon bitti och åker hem på torsdag kväll och jag är förväntansfull som ett barn inför julafton och har planerat saker vi ska göra tillsammans. Men ..., vi ska också ha stunder när vi inte ska göra något - bara "vara". Det är också viktigt!
    Vi hörs snart igen hoppas jag och ha en fortsatt skön påsk!

    SvaraRadera
  7. Brrr, det såg kallt ut! Tänk att det är sådan skillnad, du bor ju inte SÅ långt norrut om jag förstått rätt? Men det ser ju soligt och fint ut på dina bilder, så den isen får nog snart ge sig!
    Det är nog dina gröna fingrar dottern har, du har ju tydligen inte dom kvar...
    (Skämt :-D)!
    Ha en skön avslutning på påsken!
    Kram, Monica

    SvaraRadera