måndag 9 april 2012

584. Röj igen!

För en tid sedan fyndade jag servetter på loppis. Vackra konstverk, som inte kommer att användas annat än möjligen till något pyssel. Men inte i dag och inte inom den närmaste framtiden. Bråttom med allt möjligt här och där. Märkte häromdan att jag inte ens handarbetat den senaste tiden. Snart blir det väl att kunna sitta ute med något i händerna. Om inte annat så åtminstone med en kaffekopp!
I dag har jag börjat med storröjning ännu en gång! Nu är lyan tömd och nästan allt skall in igen, med ordning :) Sedan blir det stora skrubben, som ska ordnas upp. Men ingenting är det bråttom med, det får ta sin tid.
Hittade ett papper med ett par nerrafsade rader. Min handstil, men jag vet inte
när och varför jag skrev... Passar bra att tänka på nu som då! Såhär står det:

"Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet!"

3 kommentarer:

  1. Så sant! Livet handlar om att lära sig leva, dansa, vara, acceptera och en hel del till.
    Skönt att röja. Jag har mängder kvar att göra men inser också att allt måste få ta sin tid.

    Godnattkram

    SvaraRadera
  2. Våren är verkligen röjningens tid! Man vill ha allt fräscht och fint som våren själv!
    Kloka ord om livet!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Jag måste gratulera till den underbara valpen. Jag är grööööööööööön av avund.
    Påsken är över och nu är det 50 dagar till Pingst. Men vi har ju Valborg och 1 maj att fira först.
    Blåsippor och krokus gör rabatten till en liten sjö, naturen står i förväntan nu. Härlig tid att njuta i små steg.
    Kram Kristina

    SvaraRadera