söndag 3 juni 2012

609. Överraskning!

Vilken överraskning mina elever bjöd på häromdagen! Jag kom in i klassen på morgonen och där stod eleverna uppradade framför "svarta" tavlan. Det var så tyst så jag hann tänka: Var är alla? Så såg jag en hel del mammor med småsyskon som också stod och väntade. Sällan har jag blivit så överraskad som då. Då jag hämtat mig, sjöng eleverna en sång som de diktat och sedan blev det saft och bulle! Jag fick presenter och kramar. 
Och... 
... det kändes
så otroligt fint.

Vemodigt känns det att skiljas. Vi kommer dock att finnas i samma byggnad i höst.  Det har varit en helt underbar klass med härliga, spontana, ärliga, vetgiriga barn! Oj, så många djupa diskussioner vi haft tillsammans. Och visst har vi hunnit med det som står i läroplanen också! Jag är helt förvissad om att det kommer att gå bra för dem i framtiden! Jag hoppas att de får ett jätteskönt sommarlov! Precis som det ska va´, och som barna ska ha!!!

13 kommentarer:

  1. Grattis Lisbet! Du är med all säkerhet värd varje liten uppmuntran och erkänsla...och ett långt skönt sommarlov!

    kram

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha! Och tack det samma, fastän jag ju vet att din mest bråda tid börjar nu!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Lisbet !

    Det låter riktigt underbart. En sådan känsla som Du kände då.Tror jag kan förstå.Lite i alla fall.

    Idag fick en bloggvän till som FB-vän.
    Hinner ju knappt med bloggarna längre.
    Först läsa och kommentera, sedan skriva i mina egna
    och så fejan-

    Såg en bra serie som började i kväll.
    brittisk drama 2012, utspelar sig 1957
    Handlar om en barnmorska.
    Den var bra, så det blir nog fortsättning
    nästa Söndag.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  4. Jo, det var underbart!

    Aha, läste om serien, men "hann" inte. Kanske kommer den i repris!

    SvaraRadera
  5. Men vilken underbar överraskning! Oj, vilken trevlig och synnerligen personlig present!

    SvaraRadera
  6. Åh... vilken lyckokänsla de måste ha blitt ! Tror nästan jag kan känna ..
    Ja du virka 30 st på så kort tid , då får du ligga i , men dom går fort att virka... du hinner flera på kväll !
    LYCKA till,hör av dig så jag vet !Fattas du 8 st , så finns dom här !
    Ha de bäst ...

    SvaraRadera
  7. Anni: Jo, den var verkligen personlig! Och på pricken!

    Ingmarie: Tack! Hahhaa, jag får sätta i gång i kväll. Behöver kanske låna dina åtta sedan... Men nu saknas ju ett mönster :)

    SvaraRadera
  8. Tack jag trivs bra i mitt nya hema. Har haft fullt upp med barnbarn hit och dit. Men det lugnar väl ner sig så småningom:) Ha en bra fortsättning på sommaren och jag kommer nog tillbaka.

    SvaraRadera
  9. Mönster har jag inte.. har gjort som jag tyckte ..
    Jag skulle kunna skicka en till dig om du kan virka efter den, det är inte svårt alls .
    Kul att du gilla dom .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar sin tid innan den kommer fram, ska försöka googla på en lite enklare variant. I morgon ska jag försöka på en, sen många till! Ska titta riktigt noga på dina också!

      Radera
    2. Hör av dig om jag kan hjälpa dig !
      Jag virka fem blommor ikväll , så dom ta ej lång tid ..
      Ha det bäst ..

      Radera
    3. Jo det gör jag! Absolut!
      tds

      Radera