fredag 10 augusti 2012

641. Ett rosa inlägg!

Nu är det sensommar, helt klart. Endast fyra plusgrader och klockan är snart sex. Eller är det kanske ännu lite högsommar? Var går gränsen? Är det på tisdag då jobbet börjar på riktigt med skolningsdag och planering hela dagen lång? Eller på onsdag då skoleleverna börjar sitt arbetsår? Högsommar eller sensommar... Höst är det i varje fall inte!!!
Tilde har övernattat och sover så gott fortfarande. Hon är morgonpigg, så efter en stund kommer hon nog tassande. Det blev pyssel i går. Hon tillverkade ett trollspö och skrammelinstrument. Tror jag ska låna trollspöt en stund och försöka få fint i huset. Nya tapeter i sängkammaren och köket står högt på önskelistan. 


Har inte koll på hur många par sockor jag stickat i sommar, några par har det blivit. Tildes mor hade frusna fötter härom kvällen och dessa hade just blivit klara...

Hoppas det blir en rosaskimrande fredag!
SIMSALABIM!

3 kommentarer:

  1. Fyra grader och skolstart på onsdag? Ojojoj, där blev det plötsligt höst i mina öron!
    Här är det en strålande solig sommarfredag med (blott) 17 grader i skuggan och skolstart om två veckor. Så olika det kan vara!

    Gräset (ängen) klippte jag med vanliga gräsklipparen, fick gå några extra varv. Nu har jag köpt ängsfrön i blått som ska sås så att det (förhoppningsvis) är fler sorters blommor där nästa år!

    SvaraRadera
  2. FYRA plusgrader bara? Brr, det var kallt! Här har vi inte haft under 15 sen i våras! Men visst märks det, att det inte är högsommar längre, men sensommar kan vi väl enas om? Och den varar åtminstone månaden ut, tycker jag! Fast det är ju olika, beroende på var man bor, förstås!
    Ha i alla fall en skön helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hoppas din fredag blev rosaskimrande! Hoppas din lördag blir likadan!
    Ljuvliga bilder! Ja, var går gränsen? Det har jag ofta undrat över också. Högsommar, sensommar, brittsommar..indiansommar. Vi tänjer i alla fall på dem eller hur? Så vi har sommar länge än

    kram
    Karin

    SvaraRadera