söndag 2 september 2012

650. Grannsämja!

I går var det dags för Grannyran. Det har blivit tradition att vi grannar, i år sju hushåll, samlas den första lördagen i september. Vi börjar med att äta gott. I år bestod huvudrätten av rökt sik. En massa tillhörigheter i form av knytkalas ska det vara! Kaffebordet dignade av en massa godsaker. Och förstås var jag så ivrig att jag helt glömde fota läckerheterna.

Nåja, det viktigaste är samvaron. Så roligt det är att samlas på detta sätt. Ibland har det regnat, men inte gör det något under det uppspända taket (vad heter det? :) Denna gång var vädret helt perfekt. En hel del lekar och tävlingar hör till. Vandringspokalen har inte vi fått ta hand om ännu. Får ligga i hård träning inför nästa gång... Varför kom jag inte ihåg vad räv heter på spanska???


Vad vore festligheter utan sång? Olika körkonstellationer blev det. Barnen sjöng så det stod härliga till!

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Tankarna går förstås ofta till de egna barnen. Mycket händer. Jag länkar i dag till ena dottern Heidi  Läs gärna vad hon skrev i fredags!



(Zorro är det spanska ordet för räv!)

1 kommentar:

  1. Nu har jag kollar på din dotters blogg och jag kan bara gratulera både dottern och dig - tvillingar!
    Vi har ju tvillingbarnbarn, en flicka och en pojke, som är 8 år och det är jätteroligt!
    Nu önskar jag dig en fin ny vecka, kram, Monica

    SvaraRadera