måndag 10 september 2012

657. Mysiga måndagskvällen!

Dagarna mörknar, minut för minut. I skrivande stund är det helt mörkt. Försökte pigga upp mig med lite ljus tidigare i kväll, går på halvmaskin nu, pickar lite här och där och stegring. Blev inte alls piggare. 

Frågade Ranya om hon ville på promenad och hon var genast med på noterna. Hussarna var på fotboll och det började bli lite tråkigt med skotuggandet. Sagt och gjort, vi for iväg. Via vännen M och jag hojtade att på med jackan nu så far vi en sväng. Och vips kom hon!


Och jag blev MYCKET piggare av den promenaden!

4 kommentarer:

  1. Ja, visst piggar det upp med en promenad i friska luften! Här har varit ett underbart sensommarväder idag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jag vet knappt vad frisk luft är lägre.
    Varje ledig stund tillbringas med att renovera,
    jag får väl snart dammlunga :)

    Så fin och go Ranya är.
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Med sådant sällskap kan man inte ha tråkigt, det är jag säker på!

    SvaraRadera
  4. Hejsan Lisbet !

    Visst är det härligt med ett djur som håller i gång en. Prinsen kom verkligen in i mitt liv som en virvelvind.Synd bara att de ljög om hans dåliga mage.Men jag försöker med alla medel få honom bra igen.Prövar annat foder som är mera skonsamt.En hund gör att man kommer ut.Men jag går ut och Prinsen får än så länge stanna hemma.

    Må så gott!

    Kram Mi

    SvaraRadera