fredag 12 oktober 2012

673. Polisen!

Vilken dag är det i dag? :) Jag kan inte säga att jag räknat dagarna till helgen. Det har varit en fin vecka i jobbet och jag har haft många intressanta möten och sammanträden på eftermiddagar och kvällar. Ingen stress har det varit trots det. Men nog är det ju skönt med helg på kommande. Lite egen, oplanerad, tid emellanåt. 

I dag kommer skolpolisen på besök. Inte hit :) utan till skolan... 
Jag hittade nedanstående information om polisen i en skolbok från 1964.

Tänk hur tiden har förändrats. Inte hjälper polisen mamman över gatan nuförtiden! De där vita handskarna har alltid fascinerat mig. Vita handskar hade en del herremän då de var finklädda, förr i världen. Få se när det blir mode igen! Jag önskar den som läser detta en underbar fredag!

3 kommentarer:

  1. Hejsan
    Hittade hit via "lyckliga praliner"
    Vacker blogg med fina bilder. Återkommer gärna
    Ha en fin fredag
    Emma

    SvaraRadera
  2. För mig är det mycket nostalgi i dom bilderna! Vissa saker var bättre förr...
    Ha en trevlig helg du också!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hej min vän på andra sidan pölen :)

    Hoppas satt allt är bra med dig. Här lever vi som i kappsäck,
    resväskor och madrasser i ett enda kaos :)PÅ söndag ska köket upp och efter det så hoppas jag att det snart blir klart för flytt så jag får tillbaka mitt liv :)

    I morgon så blir det födelsedagskalas hos sessorna i Sandviken....en ettårig och en treåring ska firas. För första gången på åtta år så är hela syskonskaran samlad :)


    Ha det bäst och hoppas att du är pigg och kry.
    Största kramen.

    SvaraRadera