lördag 27 oktober 2012

681. Sockor.


Inte blir det så mycket stickat nuförtiden, men ett par sockor nu och då. Jag stickar en socka, funderar på färger. Sen blir det ofta så att jag börjar på en ny med andra färger, orkar liksom inte med en ny likadan. Men det måste jag ju förr eller senare. Vilket jag nu gjort. 

Det gråa paret längst under var det något konstigt med. Exakt samma garn, samma antal varv och maskor, 
men hur jag än vände och drog så var den ena större än den andra! Olika grovlek på stickorna kom jag på! 
Drar inte upp och inte stickar jag en ny likadan, utan de får vara gästsockor!

För övrigt så har det varit en mycket "tjock" vecka med långa dagar och kvällar. I jobbets tecken.  Hoppas det lugnar ner sig. I dag ska det i alla fall bli en tassande dag. Jag ska tassa på loppis med min mor, tassa på gågatan och hälsa på valarbetare. Spännande att se hur det går i valet i morgon.

Här är det nu minus sju och snön täcker marken.

9 kommentarer:

  1. oj, jag beställer ett par vita med rosa ränder ;) såååå fina!

    SvaraRadera
  2. Minus sju!!! det är ju vinter det.
    Bra att sticka sockor för värmens skull.
    Hinner du mellan tassandet och stickandet, så titta in på min fredagsblogg så får du se vad jag har hittat på som rör dig! Sedan gör du själv som du tycker. Vilket du förstås alltid gör:)

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Du har varit så duktig som stickat så många par sockor! Roligt det där systemet att inte sticka två likadana efter varandra. Kanske någonting att ta efter till och med. Ibland är det verkligen tråkigt att börja om genast på en precis likandan, fast å andra sidan- då har man ju i huvudet ännu hur man gjorde den första.

    SvaraRadera
  4. Oj så vackra sockor och sköna nu när vintern kommer!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Oj, minus sju och snö!!!! Här har det ju precis blivit höst!
    Fast vi hade faktiskt frost i natt. Men det är ovanligt tidigt.
    Så fina sockor du stickar! Nu fick jag lust att sticka...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Deilige sokker. Nå fikk jeg og lyst til å strikke noen sokker. Hav ei fin uke. Klem :-)

    SvaraRadera
  7. Haha, visst kan det bli trist att behöva göra en exakt likadan socka igen.. Fina blir de i alla fall dina sockar..
    Jag känner att jag skulle behöva ett par just nu för jag fryser om fötterna..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Ljuvliga härliga strumpor!! :)

    Hoppas att du mår bra och ha en fin helg!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  9. Känner igen det där roligt med stickande men inte lika kul med en till lika dan! Fina var de dock!
    God helg!

    SvaraRadera