lördag 1 december 2012

698. Minijul och första december


Vi pratade om Lilla jul och första advent i klassen och en av eleverna använde ordet minijul. Det ordet hade jag inte hört förr, men glömmer det inte. Vårt språk är formbart och levande.

Min lilla jul är helt annorlunda jämfört med tidigare år. Förr var det spännande då lillajulgubben lämnade små paket åt barnen. Ingen såg honom, men plötsligt trodde sig någon ha hört något... Snabbt och titta både vid fram- och bakdörren och mittiallt fanns något där. Och nu fortsätter jag inte längre på detta tema. Livet har sin gång och nu ska jag göra det bästa av dagen!!! Det blir nog bra. Och i morgon är det första advent!  

2 kommentarer:

  1. lillajulgubben får nog komma hit och lämna paket ;) fast fönstret är ju lite högt uppe kanske... åh det var så roligt och spännande och mysigt på lillajul :) glad lillajul världens bästa mamma! <3

    SvaraRadera
  2. Lillajul har jag aldrig hört talas om!!! Är det något typiskt finskt?
    Dagen för julafton kallar vi för lille julafton, men det är väl inte samma sak?
    Är det din dotter, som skrivit ovanstående kommentar? Så jättefin!
    Kram, Monica

    SvaraRadera