torsdag 27 december 2012

711. Skönt!

Ordet skönt använder jag ofta, har jag märkt. Det är skönt med vardag, det är skönt med helg. Nu är det skönt att juldagarna är över, men visst var det skönt med juldagarna också! :) Och nu är det så otroligt skönt att den knarriga kylan har en liten paus. Nu har vi ca fem minusgrader, skönt att det inte längre är minus tjugo!


Bilden är av krubban som står på en byrå hemma hos oss varje jul. En hel hög med änglar finns på båda sidorna av krubban. Varje ängel och figur har sin historia. Brukar ha renlav på taket, men det hann jag inte med i år. 

Och nu ska jag inte använda ordet skönt mera denna gång.
Det är riktigt trevligt med julledighet!!!

För övrigt var det ju filmen Hobbit jag såg! Ingen vann choklad, för ingen hann med att svara dan före dan! 

3 kommentarer:

  1. det va en fin krubba.. ja visst är det skönt då det är mildare väder..men som sagt..nu har vi -18 igen..

    SvaraRadera
  2. Det var ett riktigt SKÖNT inlägg!
    Ha det så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Mysigt blir också lätt uttjatat - ack så svårt det är att variera sitt språk om man har sina favorituttryck!
    HUR kunde jag missa att vinna choklad? Jag visste ju vilken film det var ... :-P

    SvaraRadera