måndag 4 mars 2013

740. Inte klokt!

Har haft väldigt ont i ryggen den senaste veckan, men tänkt att det blir nog bra av sig själv, bara jag tar det lugnt. Värktabletter plus inga vidlyftiga rörelser, för att inte tala om skidåkning, promenader, zumba och allt möjligt som en duktig sportlovsfirare borde hinna med. Nej, ingenting sådant för mig. Endast se till att bli i skick. 

I dag stod det promenad på klassens gymnastikagenda. Jag ställde mig först och kollegan sist och eleverna däremellan i en prydlig rad. Vi hade endast gått någon enstaka meter innan PANG! jag halkade med höger fot och flög i en graciös (?) båge och landade med hela högra sidan på den hala isen som så lömskt gömde sig där under snön. Efter att ha samlat ihop mig och konstaterat att inget var brutet beslöt vi att kollegan far iväg och jag in. Bäst så. Jag ser ut som en blå regnbåge här och där. Det kunde ha slutat illa och jag är så tacksam och klagar inte på värken. Den är överkomlig. Få se hur det känns i morgon bitti för mörbultade mig.


De gulliga händerna som nuddar vid varandra får 
påminna om att vi finns för varandra. Vi ska bry oss.

5 kommentarer:

  1. Åh kära hjärtanes vilket fint kort! :)

    Nej men att ramla så där är ju farligt! Du hade tur i oturen. Jag ramlar för ofta. Klumpig är jag. Förra veckan senast höll jag nära på att slå ihjäl mig. Nu är du försiktig! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det finns små prinshänder som förtar litet av allt det som stör i rygg och nu också blåmärken. Hoppas du slipper allt det eländiga snart, snart Lisbet.
    Ljuvlig bild!

    kram

    SvaraRadera
  3. Men då....
    Nu när du äntligen piggnat till,
    så ska du gå ut och halka söder hela dig.
    Fin bild på små prinshänder.

    Hoppas du klarade dig bra trots regnbågsfärger.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Aj, aj, aj, det där kändes inte så kul, det förstår jag! Och du, som redan hade ont i ryggen... Hoppas verkligen, att det känns bättre i morgon!
    Dom små tvillinghänderna - dom är så bedårande, att man får tårar i ögonen!
    Vilken lycka!
    Stor och försiktig kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Stackars dig och stackars alla elever som såg dig falla! Nu kommer du nog att känna dig extra mörbultad i några dagar - rena träningsvärken om du sträckte dig!

    Bedårande fina små händer ♥

    SvaraRadera