torsdag 21 mars 2013

749. Överlycklig hund.


Det blev tidig morgon och jag har hunnit med förberedelser inför dagen som kommer att bli lång. Ett par fackliga möten inprickade efter jobbet. I går kväll hade klassmammorna ordnat en utekväll vid Idrottsparken. En helt lyckad kväll med möjlighet att åka pulka, skida, skrinna, leka, för både föräldrar och barn. Jag promenerade dit med Ranya. Hmmm. Kan man vara alltför lycklig? Det blev i alla fall hon. Massor av glada barn som ville klappa, krama och leka. Ranya skällde, hoppade, snurrade för allt vad hon var värd. Jättekul hade hon! Nåja, efter en stund av social träning ringde jag till Dottern Riddaren i nöden och hon hämtade hem Ranya. 
Av en påläst elevpappa fick jag äntligen förklaringen på timmarna som jag funderade på i går morse! :)

7 kommentarer:

  1. Kul att du har varit uppe och vandrat i gryningen!
    Önskar dig en yrfri fin dag med alla barnen!
    Och nu vet jag förstås att det är på söndag!:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Sa han det jag tänkte skriva? Att det beror på jordens krökning?

    Hund och barn är en underbar kombo, klart att alla var lyckliga då!

    SvaraRadera
  3. Tänk vad barn och hundar kan göra en glad :)
    Min lille Åskar älskar barn, han blir alldeles till sig av lycka när han möter barn ute på våra promenader.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Hundar och barn - en oslagbar kombination! Så roligt för alla!
    Här snöar det fortfarande....baaahhh!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Du är verkligen en flitig bloggerska du.. Varje gång jag kommer in här är det massor av nya inlägg. Hur hinner du.?
    Vad roligt att Ranya är så social ändå, fast det kan bli lite jobbigt när så många barn ska klappa..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Søte Ranya - hun hadde det nok fint sammen med alle barna. :-) ha en fin kveld. Klem

    SvaraRadera