lördag 27 april 2013

766. Morgonstund.


Så blev det lördag igen. Så här såg det ut en tidig morgon då jag stannade vid en bro på väg till tåget som skulle ta mig till fullmäktigedagar i Thus. Egentligen var det tågen, för det blev tre olika tåg på vägen dit. Två tillbaka i går kväll. 

Detta är Vanajanlinna. Mycket intressant har hänt på denna plats, finns att läsa på Google! Numera ett fint hotell. Mitt rum fanns under själva huvudbyggnaden, med ett litet fönster vid taket. Nej. Det gick jag absolut inte med på! Fick byta till röda krysset. Fotade förstås det ena och det andra, har inte hunnit se hur jag lyckades och om det är ngt att visa. Nu blir det stora blomsterhandeln i stan efter en stund! 

2 kommentarer:

  1. Jag väntar på bilder från slottet! :) Nu skall dottern prova tvål och schampo du gav igår.. sen pyser jag väl iväg på zumba!

    Vi syns senare idag!

    SvaraRadera
  2. Så underbar hund du har. Älskar de små vita tofsarna som krusar sig i öronen på den.
    Ser roligt ut att göra en tur bort ibland. Kram ulla

    SvaraRadera