lördag 10 augusti 2013

808. Mysiga tider nalkas!

Klockan är snart tolv och det är mörkt ute. Plus tretton grader och vindstilla vad det verkar. Är hemma trots att jag gott kunde ha varit på villan. Hittade på en massa små projekt i veckan och har fastnat i dem. Slänger, för bort till missionen och ordnar och bränner. Mitt loppisbord i stan dignar. Trevligt med loppiset nuförtiden. Veckopriset har halverats pga konkurrens från ett annat loppis som startat i närheten. Nu är det ingen press på att försöka få ihop till veckoavgiften. Eftersom den är låg så gör det inget (nästan) fastän jag knappt går på vinst. På samma gång får jag uppstädat i skrubbar och garage, vilket ju är huvudsaken. Klar blir jag inte, men en bra början. Och oj oj, vad jag hittar mycket sådant som jag inte haft en aaaning om att finns. Så blir det med många flytt hit och dit.

Mysiga tider nalkas. Med ljus och lyktor njuter vi av sensommarkvällarna :) Med ljus och lykta behöver vi inte söka efter samtalsämnen i vår familj. T.ex. röstade Herr Husse och jag då för länge sen på olika partier. T.o.m. i helt olika block! Han röstar numera på samma parti som jag :) men diskussionerna går ändå heta ibland. Vi kompletterar varandra. 

1 kommentar:

  1. Så roligt att stå på loppis och sälja! Och så skönt att bli av med en massa man inte behöver...
    Jag är ingen samlare, slänger gärna saker till makens förtrytelse! Ibland slänger jag nog lite för mycket...
    Kram till dig!
    Monica

    SvaraRadera