fredag 6 juni 2014

Färder.

Nu sitter jag på tåget. Efter några timmar är jag hemma igen. FSL önskade oss en trygg hemresa i går. Taxifärden från Fiskartorpet var fruktansvärd! Stressad chaufför som gjorde alla kurvor raka och kilade in mellan alla köer där han kunde tränga sig emellan, körde mot rött! Emellanåt höll han inte i ratten. Då vi väl var framme vid mitt tredje hotell denna vecka, hoppade han ur och tänkte börja slåss med taxichauffören i bilen bakom. Som tutat. Jag var helt matt.

Detta Intercitytåg stannar vid varje mjölkpall, känns det som. Passar mig perfekt! Jag har ju semester. I morgon ska jag få sköta gullungarna. Nu hinner de med allt och jag är beredd!

3 kommentarer:

  1. Usch, vilken mardrömsresa! Jag gillar inte att åka bil i vanliga fall, och det där låter ju inte kul! Den taxichauffören skulle egentligen anmälas...
    Nu önskar jag dig en härlig semester och ha det så kul med småprinsarna i morgon!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Men vilken chaufför!! Han borde inte få köra alls!! En galning bakom ratten..

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Han borde anmälas, taxikillen! Helknäppt!
    Ordet mjölkpall har jag inte hört och använt på många år. Nu sitter jag här och säger det högt många gånger om och Uffe tittar på mig med stora ögon medan han skakar på huvudet;).

    kram
    Karin

    SvaraRadera