fredag 8 augusti 2014

Ett "jobbigt" inlägg.

Så varmt, så varmt. Nästan varje dag utlovas regn och åska, men på vår ö skiner solen nästan hela tiden. Tror värmeböljan har hållit i sig 33 dagar, kanske mer, ... om jag räknat rätt. Herr Husse och Ranya kom hem senaste natt, de hade nog glömt bort att de har ett hem här i norr också :) I dag har de mest vilat, efter den långa bilfärden, nu for de på långpromenad. Själv håller jag på med en massa olika ting, lite här och lite där, inget sammanhängande. Början till ett bildspel till det stundande bröllopet är det som jag håller på med i kväll, ett mastodontjobb som kommer att ta sin tid. Borde få ihop till en Power Point :) så småningom... men inte i kväll, bläddrar bakåt, funderar, minns. Kanske måste paret flytta sitt bröllop framåt för att få titta på ett bildspel som är klart? :) En massa foton ska scannas först. I morgon ska det bli köttbullsstekande. Tror bestämt att jag började för en tid sedan, men köttbullarna är nästan puts väck! . Som bakgrunds"musik" har jag ett köksskåpsröj i taget. Långsamt men målinriktat :) 
Huuu så jobbigt det verkar vara med alla göromål. Det är det inte! För det mesta är det pauser!!!

2 kommentarer:

  1. Tänk om man inte hade allt man gör. Då skulle man väl dega ihop alldeles, fast lagom är bäst :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Varmt här också, fast med regn då och då. Och åska.
    Har tillbringat helgen i Stockholm, minsta barnbarnet döpes. Varmt där också...
    Så spännande med bröllop, och så roligt för brudparet med ett bildspel! Lycka till!
    Kloka ord av "Lyckliga praliner"...
    Kram, Monica

    SvaraRadera