fredag 14 oktober 2016

Att hitta spaden!

Ibland är allt inte så bra som vanligt, men nästan bra i alla fall.
Bättre blir det om jag koncentrerar mig på det som är positivt.


Redan 14 oktober. Vi dyker in i den mörkaste årstiden med buller och bång.
Hösten drar ut på tiden, ibland har vi snö vid den här tiden, inte så nu, det
tycker jag om :). Barnen de väntar på snön och det kan jag förstå, det gjorde 
också jag förr. Nåja, jag får gräva fram entusiasmen för vintern och
mörkret. Det gäller att hitta spaden :)


Ljusglimtar finns. Det finns mycket att vara tacksam för. 

Detta var skrivet i en ledsen stund. Det får man vara ibland, 
egentligen utan verklig orsak, det är bättre i morgon.
Då har jag skyfflat undan ledsamma tankar!
Som inte alls har att göra med vinter, mörker och snö!

2 kommentarer:

  1. Visst har man ledsna tankar ibland. Och glada, som man får ta vara på.
    Med åren har man lärt sig att se de små glädjeämnena i livet. Idag har jag fått ett stort glädjeämne!
    Kramar och trevlig helg!
    Monica

    SvaraRadera
  2. Jag steg upp vid femtiden i morse efter att ha legat vaken och tänkt en timme. Tankarna i vargtimmen drar iväg i sådana riktningar ibland som inte är direkt glada, så jag steg upp och skrev ett blogginlägg för att få ordning på alla tankar.
    Jag läste ditt senare inlägg innan det här så nu förstår jag att nejlikan växer ute i trädgården och inte i vas.
    Ha en fin helg! Kram!

    SvaraRadera