söndag 6 november 2016

Mys!

 Mysigt är det med ljusen i kvällsmörkret. Detta ljus börjar komma till vägs ände. Tror att brinntiden var något på 80 timmar, så inte handlar det om att vi inte haft mysigt här!

Då ljuset brinner ser jag inte allt det där som borde fixas till. 
Det är väl det som är jättemysigt!!!


I dag hoppas jag att det blir en sådan dag att jag får lite mera mys i huset, även i dagsljus. Gårdagen gick tyvärr åt att sitta och köa i hvc. Herr Husse han har det ena och det andra nuförtiden, nu var det fråga om huvud och öra. Hjälp fick han, tack och lov. Nu får han ta det ännu lugnare. Ute är det minus tio, ingen snö har vi, endast vacker vit rimfrost. Snökanonen är i gång här nära. Dags att plocka fram skidorna? Nå nee, jag ska ju få fram lite mera mys, så var det ju. Kavlar upp ärmarna nu, det gör jag!

3 kommentarer:

  1. Inte bara omgivningen, utan även jag, gör mig bäst i skenet av levande ljus nu för tiden! Nu ser man ju inte fläckar och damm - det blir värre när vårsolen kommer...
    Kram till dig, Monica

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde också en liten inventering i ljus-skåpet och insåg att det finns en hel del att mysa av när det gäller den varan.
    Små änglar och hjärtan är plötsligt på gång. Det är skönt också den här årstiden eller hur!
    Karinkram

    SvaraRadera
  3. Svar:
    Vilken ljuvlig känsla du har Lisbet, men det händer ju att man vet på förväg hur morgondagen ska bli. Jag hoppas så jag också, både för din del och också för min del. Jag är mitt i en sovperiod, är ju lite grann som björnen. Går i idé och sover så det knakar :)
    Syns i morgon-kram!

    SvaraRadera